Skön kväll med de bästa :)

Dagen började segt, med en tandvärk så fort man stängde munnen och ett tråkigt väder..
Steg sakta upp för att gå ner och äta en onyttig frukost (..som alla andra dagar), dagen har sedan fortsatt vara seg till jag insåg senare på eftermiddagen att The Gang skulle ses i kyrkan och ha de chill!

Genast blev dagen mycket bättre, där så bakade Vi* kladdkaka, mycket gott och bara hade det så himla gött!
Blev även intressanta diskussioner, en stund med Gud tryckte vi in även :) alltid lika underbart att få lovsjunga och be!

Blev sen till att gå hem, när jag kom till Ryd så träffade jag en..mja, vi kan väll säga att vi är kompisar, i Ryd känner man alla och man snackar med alla. I vilket fall så fick jag en sådan lust att ställa frågan till arab vad den trodde på, ifall han trodde på Gud. Och jag har tidigare tänkt att de flesta invandrare har en tro på Gud, och jag har väll ändå lite rätt i de uttalandet, men har nu förstått att de flesta troende ungdomar i Ryd vet egentligen inte vad det är för något de tror på.

Jag fick svaret av killen att "Jag tror på Muhammed..eller nej jag tror inte på Muhammed, jag tror på Gud..". Ställde självklart en efterfråga som "Vem är denna guden då? Vad händer efter att du dött? Finns ett himmelrike osv?" och han började genast säga att han kommer säkert brinna upp efter livet och att inget mer kommer hända.
Jag kände genast inom mig att evangelium måste få spridas här i Ryd! Ungdomar, medelålders och gamla som inte har fått höra talas om de goda nyheterna om Jesus måste få höra det och få fatta ett beslut i hjärtat!

Jag vet inte vad det har blivit av mig på sistone men jag har fått en sådan känsla inom mig som säger att jag ska predika, och jag har en så stor lust att predika för dem, bara så sorgligt att de äldre muslimerna som man möter nästan verkar totalt stängda vilket förvärrar situationen. Som tur var så finns ju dessa ungdomar som jag inte tror har blivit så mogna så de insett vem Gud är som jag verkligen hoppas på att jag ska få predika för!

Varje fredag och lördag i Parkstugan i Ryd så samlas det massor med folk från hela Ryd till att träffas, ha det trevligt och äta tillsammans, där även en hel drös av barn och ungdomar samlas. Och jag vill gärna dra dit och knyta kontakter, men jag kan inte komma dit själv och predika evangelium för alla ungdomar utan jag behöver din hjälp, så vill du så får du mer än gärna följa med_Nu_på lördag!

Häng med, snacka ihop dig med någon, bjud på en Cola och börja knyt kontakter. Alla människor behöver Jesus och detta är ett perfekt tillfälle att få dem att komma till Oneighty. Så kom gärna! Det betyder jättemycket för de som jobbar där!

Tror jag avslutar här, läggdags känns de som!

Peace out and God bless! : )

Vi = Alla förutom Jesper ^

Kommentarer
Postat av: amanda

haha! första "vi" som jag läste så fattade jag direkt att det var alla förutom du :P

hur kunde jag gissa så rätt? :D haha!

2009-07-12 @ 23:50:02
URL: http://amandaalager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0