Faith Hope Love

Hej bloggen
Insåg ikväll hur döden verkligen innebär slutet för människor.. att så fort ditt hjärta har slutat att dunka så tar allting slut. Tårarna kring människor bara flödar, frågor kommer fram, framtidstro och hopp bara försvinner och de vet inte vart man ska ta vägen.
För många innebär verkligen döden slutet, men för mig, så innebär döden något så otroligt mer..
Ett liv, och ett liv i överflöd!
Varje gång en människa dör så inser jag, inte att jag är en utav de lyckligt lottade, utan att jag vågat ge mitt liv till Jesus, och i utbyte fått det eviga livet som Han har lovat!
Självklart så kommer tårarna, frågor och allt upp.. det är självklart, men varför? Jo, för att vi har haft en kärlek till människan.
Men vem ska människor vända sig till för att få ny tro, nytt hopp, ny kärlek?
För människor som inte känner Honom vet inte jag hur de finner de tre sakerna..
Men jag vet vart jag kan finna alla de tre, och det är i Honom som ger mig kraft <3

Jesus tror jag inte, utan jag vet, att Han kan ge mig allt som jag söker.
Kärlek, bekräftelse, tro, hopp, lycka, lugn, glädje... allt ...
Jag vet inte hur jag ska knyta ihop detta lilla inlägg.. men jag vill önska dig Guds rika välsignelse över dig som läser detta, att Han är med dig, att Han ska hjälpa dig och att Han alltid ska finnas där för dig.
faith hope love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0